GUI struktuur
Raam (frame) on rakenduse peaaken (joonis 1). Seda ümbritsevad mitmesugused paneelid, kuhu saab lisada menüüsid, tekstivälju, pealdisi (label), piltikoone, nuppe jne.
Näide: GUI põhielemendid
-
Alati alustada esimese raami seadmisega. frame-käsu argumentidega määratletakse raami nimetus ja suurus:
f1=frame('FRAME Name','size',[300 200]);
- Järgmiseks lisada paneel, mis sisaldab mitmesuguseid komponente alates labelitest ja lõpetades nuppudega.
p1=panel; p1.add(label('label1')); p1.addBorder('panel1');
- Paneele ei pea olema üks:
p2=panel; p2.add(button('button')); p2.addBorder('panel2');
- Kui komponente on palju, tuleb määratelda ka nende asukoht paneelil.
p3=panel; p3.add(label('text'),1,1); p3.add(textfield(10,'text','text1'),1,2); p3.add(label('text2'),2,1); p3.add(textfield(10,'text','text2'),2,2); p3.addBorder('panel3');
- Paneelide lisamisel frame-i saab määratleda ka nende asukoha.
f1.add(p1,1,1,'horizontal'); f1.add(p2,2,1,'horizontal'); f1.add(p3,1,2,'horizontal');
- show-käsk visualiseerib frame-i ja selle paneelid.
f1.show
Sündmuste käsitlemine
Kui GUI elemendid on paneelil paigas, siis saab neile määta tegevusi nagu näiteks hiireklikk nupul, hiire liigutamine, listingu valiku muudatus võib käivitada kindla m-faili. Selleks tuleb lihtsalt määratleda käitvitatava funktsiooni nimetus vastava tegevuse argumendiks. Näiteks selleks, et funktsioon okaction käivitatakse siis, kui hiirega klikitakse OK-nuppu, tuleks koodi lisada järgmised read:
b=button('OK'); b.addActionListener('okaction');
This document was translated from LATEX by HEVEA.
Licensed under the GNU Free Documentation License